De afgelopen paar dagen - Reisverslag uit Beijing, China van Jasper - WaarBenJij.nu De afgelopen paar dagen - Reisverslag uit Beijing, China van Jasper - WaarBenJij.nu

De afgelopen paar dagen

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

02 September 2008 | China, Beijing

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag de uitslag gekregen van mijn plaatsingstest, die bepaald op welk niveau ik hier wordt ingedeeld. Dat is uiteindelijk Upper Elementary geworden. Dat klinkt erg laag, maar de meeste mensen uit Leiden zijn op hetzelfde niveau ingedeeld. Mijn medestudenten (uit allerlei landen: Rusland, Canada, Costa Rica, Kazachstan, India, Duitsland, Korea, V.S.) hebben ook allemaal al rond de twee jaar Chinees gehad. En ik kan de komende dagen nog wisselen als het echt te makkelijk blijkt te zijn. Morgen (woensdag) gaan mijn lessen al beginnen, dus ik ben erg benieuwd!
De afgelopen dagen ben ik o.a. nog naar een grote winkelstraat geweest in Beijing, met vlakbij een markt met eetkraampjes. Een van de Nederlanders die hier is kocht een paar gefrituurde schorpioenen op een stokje en daar wilde ik er natuurlijk wel een van proeven! Smaakte eigenlijk niet eens zo slecht, maar de gefrituurde kevers heb ik nog maar even overgeslagen.
Verder heb ik daar al een enorme boekhandel ontdekt, inclusief een grote afdeling Engelse boeken. Dus als ik me een dag verveel...In China zit iedereen in de boekhandel gewoon op de grond boeken te lezen, dus ik kan er altijd tussen gaan zitten.
Verder heb ik nog een paar keer Chinees gegeten, waarbij we met alle Nederlanders een aantal gerechten bestelden en dan met stokjes allemaal van dezelfde schalen aten. In de buurt van de campus is een jiaozi (dim sum) restaurant waar je voor € 0,45 cent genoeg kan krijgen voor een middag of avond.
Vanmiddag moet ik met een busje van de Universiteit naar het ziekenhuis voor controle van mijn medische testen in Nederland (die moet iedereen doen om een visum te krijgen). Medestudenten die het al hebben gedaan zeggen dat het als volgt gaat: je moet een uur in de rij wachten met je gegevens van de Nederlandse medische testen en vervolgens zet een ongeïnteresseerde Chinees op elk blad een stempel. Maar goed, dan heb ik eindelijk bijna alles geregeld en gaat het hier echt beginnen!

Ik laat snel weten hoe mijn lessen zijn.

Groetjes!

  • 02 September 2008 - 05:40

    Marleen:

    Hoi Jasper,
    Wat geweldig om op deze manier je avonturen in de gaten te houden. Zo blijft het thuisfront goed op de hoogte:-) Ik hoop dat je het naar je zin hebt en ik blijf regelmatig op de site kijken.
    Succes met de lessen morgen!

    Groetjes Marleen

  • 02 September 2008 - 13:23

    Floor:

    Hoi Jasper,

    Ik vind Upper Elementary eigenlijk helemaal niet zo slecht klinken. Als dat betekent dat je dan het niveau hebt van een scholier in China op de basisschool dan valt het nog wel mee toch. Dan heb je namelijk 2 jaar gedaan over het leren van die kinderen daar in meer jaar leren. Succes alvast morgen met je lessen!
    Groetjes,
    Floor

  • 22 September 2008 - 18:11

    Opa:

    mijn verontschuldiging voor de fouten in onzezojuist verzonden reactie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Van 28 augustus 2008 tot midden juli studeer ik in Beijing aan de Beijing Language and Culture University. Verder hoop ik tijd te hebben om meer van het land te zien dan alleen Beijing.

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 18134

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: