Balkenende en het Oude Zomerpaleis - Reisverslag uit Beijing, China van Jasper - WaarBenJij.nu Balkenende en het Oude Zomerpaleis - Reisverslag uit Beijing, China van Jasper - WaarBenJij.nu

Balkenende en het Oude Zomerpaleis

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

02 November 2008 | China, Beijing

Hoi allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden sinds ik mijn laatste bericht geplaatst heb, dus hierbij weer even wat nieuws. Ik heb de afgelopen weken vooral hard geleerd, maar daarnaast bleef er gelukkig ook nog tijd over om nog wat leuke dingen te gaan doen.
Naast het gebruikelijke uit eten gaan (dan doe ik hier echt veel vaker dan in Nederland, want voor 2 of 3 euro kan je in een restaurant eten) heb ik bijvoorbeeld vorige week onze minister-president gezien in een hotel in Beijing. Tijdens zijn bezoek aan China was er ook een speciale avond gereserveerd voor een praatje voor de Nederlanders (niet alleen de studenten) in China. Omdat de taxi-chauffeur het hotel niet bleek te kennen kwamen we te laat voor het praatje, maar op de receptie daarna liep Balkenende rond om met aanwezigen te praten. Ik heb maar één overhemd meegenomen naar China en dat lag ongestreken in de kast, dus ik liep daar in m'n doordeweekse vest tussen allemaal zakenmannen in pak. Gelukkig waren de andere mannen uit Leiden ook in hun gewone outfit en was ik niet de enige. De dames hadden nog wat meer hun best gedaan er netjes uit te zien en het is Adriane en Raissa dan ook gelukt om even met Balkenende te praten en met hem op de foto te gaan (dat hebben de Nederlanders hier overgenomen van de Chinezen waarschijnlijk).
Zelf was ik een beetje te schijterig om op de minister-president af te stappen. Je moest namelijk natuurlijk wel naar hem toekomen voordat hij een praatje met je hield. Maar aan de andere kant doet hij dit soort dingen natuurlijk waarschijnlijk elke week en houdt hij met iedereen min of meer hetzelfde praatje. Ik kon op dat moment niet veel interessants bedenken wat ik hem te vertellen zou hebben.
Verder ben ik met Tom, Raissa en Adriane naar het Oude Zomerpaleis in Beijing geweest, waar de keizers vroeger heen gingen om lekker te relaxen. Op een gegeven moment (ik geloof tijdens de Arrow-oorlog met Engeland) is het complex afgebrand, maar het is voor een deel herstelt. We hebben daar lekker lang rondgedwaalt, want het was een enorm terrein met tuinen en ruïnes. Ik heb wat foto's toegevoegd zodat jullie een indruk kunnen krijgen.

Mijn bericht over Chinglish (Engelse vertaling door Chinezen) komt er nog aan, maar ik moet dan eerst nog wat foto's maken van de menu-kaarten in de kantine hier.

  • 02 November 2008 - 16:29

    Paula:

    Hoi Jasper
    Wat een leuk verhaal weer. Ik snap het wel dat je niet zomaar op Balkenende afstapt, hoewel over de kredietcrisis had je natuurlijk altijd kunnen beginnen(niet echt origineel natuurlijk) Die foto waar jij opstaat/zit als Boeddah vind ik wel heel leuk! Nou Jasper ga maar door met genieten, want volgens mij doe je dat volop. Tot het volgende bericht maar weer.
    Groetjes
    van Ton en Paula

  • 03 November 2008 - 07:12

    Frank En Marleen:

    Hoi Jasper,
    Wat leuk om weer een verhaal te lezen en wat grappig dat je een BN-er tegenkomt. Ik moest wel gelijk aan je denken toen ik op het journaal hoorde dat Balkenende in Beijing was. Leuk dat je hem dan ook nog kon ontmoeten. De foto's die je erbij hebt gevoegd zijn ook erg leuk. Fijn voor je dat je wat mensen hebt waar je het goed mee kan vinden en dingen mee kan ondernemen.
    Heel veel plezier nog en op naar het volgende avonturenverhaal van je!
    Groetjes Frank en Marleen

  • 04 November 2008 - 19:41

    Oma En Opa:

    Hallo Jasper

    Zo net hebben we weer met veel plezier kennis genomen
    reisverslag en de ontmoeting op afstand met
    Balkenende .
    Ook van de leuke foto"s
    Wie had er ooit van te voren gedacht jouw in china
    hoog op rots te zien zitten'Met belangstellimg
    zien we jouw verdere berichten tegemoet
    Met onze hartelijke groeten
    Opa

  • 10 November 2008 - 21:53

    Pepijn:

    Hee jasper!

    Ik hoorde gisteren op het feest van paula van je site.
    Super gaaf :D Wel een aardig avontuur zo een reisje. Weer is wat anders als bij ineke logeren. Haha veel succes daar!

    Pepijn

  • 28 November 2008 - 20:52

    Ineke:

    Hoi Jasper,
    Ik reageer maar even op al je berichten sinds 11 september! Dat was nl. de laatste keer dat ik je website las. Ja, ja, een gepensioneerde heeft het druk!!
    Maar geweldig wat je allemaal meemaakt: figureren in een serie (een prachtig pak trouwens, mocht je dat houden?), je reis naar Binnen-Mongolië, rijden op een paard en een kameel, in meditatie op een rots, en dan ook nog Balkenende zien. En wat zijn je foto's prachtig. Ik geniet volop van je belevenissen. Ik heb trouwens van Mirjam begrepen, dat je Chinees steeds beter wordt. En dan heb je nu zelfs nog wat scheldwoorden geleerd.
    Geniet van alles: studeren en het land verkennen en houd ons op de hoogte met je berichten. Geweldig!
    Groeten. Ineke.

  • 03 December 2008 - 10:35

    Jasper:

    Hoi Jasper,

    Hoe gaat het? Met mij goed. Je hebt al een tijdje niets meer geplaatst dus daarom doe ik het maar zo. Dat wordt zeker wel bijzonder om in December/Januari in China te zijn?
    Gaan jullie in China nog iets doen aan Sinterklaas (alleen wel de vraag hoe dan)? En weet je al wat je doet met Kerst?

    Wij zijn al weer druk bezet tijdens de december maand, zeker nu we ook nog aanstaand weekend gaan verhuizen.

    Groetjes,
    Floor

  • 03 December 2008 - 10:36

    Floor:

    Sorry, foutje, Floor moest er natuurlijk boven staan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Van 28 augustus 2008 tot midden juli studeer ik in Beijing aan de Beijing Language and Culture University. Verder hoop ik tijd te hebben om meer van het land te zien dan alleen Beijing.

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 18036

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: